معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در گفتگوی اختصاصی با “سازه خبر” عنوان کرد:* نزول جایگاه تبریز از رتبه دوم کشور به هفتم / اتمام پروژه پارک بزرگ تبریز با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا / دادن مسئولیت بازار تبریز به میراث فرهنگی اشتباه بود | پایگاه سازه خبر
شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۰ | Saturday, 8 May , 2021
شناسه خبر:39425    ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۰۷
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در گفتگوی اختصاصی با “سازه خبر” عنوان کرد:
نزول جایگاه تبریز از رتبه دوم کشور به هفتم / اتمام پروژه پارک بزرگ تبریز با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا / دادن مسئولیت بازار تبریز به میراث فرهنگی اشتباه بود

محمد حسین اسحقی معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز میزبان خبرنگاران پایگاه” سازه خبر” نخستین و پربازدیترین رسانه تخصصی صنعت راه و ساختمان شمالغرب کشور بود و به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش “سازه خبر”، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در ابتدا با بیان اینکه اکثر پروژه های اجرایی حال حاضر در تبریز مرتبط به کاهش ترافیک و ایجاد پارک های شهری و محلی می باشد، اظهار داشت: عامل اصلی ترافیک در شهر ارزان بودن قیمت سوخت می باشد نه مشکلات شهر سازی و عمرانی  اما با این حال در شهرداری تبریز در صدد آن هستیم با ایجاد تقاطع های غیر همسطح بخش عمده ای از ترافیک تبریز را حل کنیم که در این راستا ۹ تقاطع غیر همسطح برای کنترل و کاهش ترافیک را در دست اجرا داریم  و برای مهار و کنترل بهتر ترافیک در تبریز به اجرای ۱۶ تقاطع غیر همسطح دیگر نیز نیازمندیم.

اسحقی در خصوص روند اجرای پارک ها در سطح تبریز اظهار داشت: یکی از اقدامات شهرداری تبریز در طی سال های اخیر ایجاد بیش از ۴۰ پارک محلی با مساحت ۱۰۰ الی ۳۰۰ مربع بوده است که این فضاها با در نظر گرفتن بافت های جنسیتی، جمعیتی و نیاز هر منطقه اجرا شده است.

 

فاز نخست پارک بزرگ باغشمال تبریز خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد

 

وی یکی از پروژه های شاخص توسعه فضای سبز در تبریز را احداث پارک بزرگ باغشمال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر احداث پارک بزرگ باغشمال تبریز در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار در محل پادگان سابق ارتش تبریز در حال انجام است که با اجرای این پروژه در پی تداعی دوباره بنای باغشمال برای مردم  تبریز هستیم تا هویتی که از دست رفته دوباره زنده شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز افزود: با توجه به اجرای پارک پاغشمال در منطقه ای که سابقا نظامی بود سالن هایی در آن وجود دارد که قبلا سرباز خانه بودند  به جای تخریب این سالن ها آنها را احیا و تعمیر کرده ایم تا بتوانیم برنامه های هنری و فرهنگی برای مردم در داخل پارک را در آن فضا ها اجرا کنیم.

وی با توجه به روند اجرای پروژه گفت: فاز نخست پارک بزرگ باغشمال تبریز خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز یکی از پروژه های بزرگ و پر حرف و حدیث ده های اخیر شهرداری تبریز را پروژه پارک بزرگ این شهر در میدان آذربایجان و منطقه حکم آباد عنوان کرد و افزود: پارک بزرگ آذربایجان در حال حاضر بزرگ ترین پروژه شهرداری تبریز می باشد. این پارک با وسعت ۶۰۰ هکتار با دریاچه ای در حدود ۳۰ هکتار در حال ساخت می باشد که  برای اجرای این پارک با قرار گاه خاتم النبیا قرارداد بسته ایم تا بتوانیم این پروژه را عملی کنیم.

وی در ادامه به فعالیت های کشاورزی که در برخی نقاط پارک بزرگ تبریز انجام می شود نیز اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این پارک فعالیت های کشاورزی در آن منطقه همچنان ادامه خواهد داشت و به نوعی پارکی ارگانیک را با به روز ترین تکنولوژی های دنیا در این منطقه خواهیم داشت که در خاورمیانه به عنوان یکی از بزرگ ترین پارکها به شمار خواهد آمد.

اسحقی در بخش دیگری از گفتگوی اختصاصی خود با ” سازه خبر”  از نزول جایگاه  تبریز از رتبه دوم کشور به  رتبه هفتم در زمینه پروژه های عمرانی خبر داد و افزود:انجام پروژه های نمایشی در سطح شهر  برای راضی نگه داشتن مردم در ادوار گذشته و بی توجهی میراث فرهنگی به بافت های تاریخی تبریز به خصوص بازار بزرگ  این شهر سبب نزول تدریجی جایگاه تبریز در گردشگری و وضعیت عمرانی شده است .

بازار بزرگ تبریز چند سالیست که ارزش خود را از دست داده است

 

وی ضمن انتقاد از دادن مسئولیت بازار بزرگ تبریز به سازمان میراث فرهنگی گفت: مسئولیت بازار تبریز باید در اختیار شهرداری تبریزقرار می گرفت نه اینکه این مهم به میراث فرهنگی سپرده شود متاسفانه بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار زنده سرپوشیده جهان چند سالیست که ارزش خود را از دست داده است که این اتفاق بزرگ ترین ضربه به تبریز و اقتصاد آن محسوب میشود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در بخش پایانی گفتگوی اختصاصی خود با ” سازه خبر” به اهمیت شهرسازی و طراحی شهری برای جذب گردشگران اشاره کرد و گفت: بافت ها و محله های قدیمی تبریز جاذبه های بسیار زیادی برای گردشگران دارند چون معماری و شهرسازی اصیل ایرانی در آن ها اجرا شده است اما متاسفانه شهرک های جدید الاحداث تبریز جذابیتی برای گردشگران ندارند چراکه در شهرسازی آنها نکات اساسی برای جذب گردشگر رعایت نشده است به طور مثال کوی ولیعصر تبریز که به عوان نماد شهر سازی و معماری مدرن به شمار می آید بد ترین نوع شهر سازی و معماری را در ساخت دارد به نحوی که هیچ نوع جاذبه ای برای گردشگران خارجی را ندارد.

اسحقی تاکید کرد:  ایجاد فضاهای تجاری به جای جاذبه های گردشگری و از بین بردن محیط زیست طبیعی و ویلا سازی و تبدیل آنها به سکونتگاه عامل کاهش جاذبه ها و عدم استقبال گردشگران خارجی  شده است.

تهیه و تنظیم: سرویس مصاحبه سازه خبر

 

 

 

     ارسال به دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ می باشد.
کپی برداری و استفاده از منابع این پایگاه داده با ذکر منبع بلامانع می باشد.
پست الکترونیک: info@sazehpress.ir