سکونت بیش از ۲۰ میلیون ایرانی در بافت های فرسوده | پایگاه سازه خبر
سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر:56816    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
سکونت بیش از ۲۰ میلیون ایرانی در بافت های فرسوده

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور امروز در بافت های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می کنند، گفت که در بحث احیا بافت های فرسوده از برنامه عقب هستیم.

به گزارش سازه خبر، «محمدرضا رضایی کوچی» روز جمعه در پاسخ به این پرسش که کمیسیون عمران مجلس چه برنامه های برای باز آفرینی شهری دارد، اظهار کرد که در موضوع باز آفرینی شهری در کشور ضعیف عمل کرده ایم، یعنی در برنامه ششم گفته ایم که سالی ۱۰ درصد از بافت های فرسوده باید احیا شوند، که از زمان بندی عقب هستیم و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: برنامه هایی برای احیا این بافت ها در دستور کار داریم که زندگی مردم راحت و بهتر شود، اما کار خاصی صورت نگرفته است و من یکی از عملکردهای ضعیف وزارت راه و شهر سازی را در بحث باز آفرینی می بینم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در بحث مسکن در روستاها شرایط ما بهتر است، اعتبارهای مقاوم سازی و نوسازی در منازل روستایی در حال انجام است، ولی در شهرها متاسفانه این کار انجام نشده است.

رضایی کوچی اضافه کرد: حتی در بحث قانون جهش تولید مسکن هم تاکید کرده ایم که ساخت این واحدهای مسکن در داخل بافت های فرسوده انجام شود، منتهی چون بحث های حقوقی دارد و یک کمی هم کار سخت است، دوستان ما این کار را نکرده اند و رفته اند زمین های حاشیه شهرها را گرفتند و الحاق کرده اند.

وی گفت: در بحث باز آفرینی بافت های فرسوده شهری کاری انجام نشده که این موضوع به صورت جدی مورد انتقاد کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی است.

     ارسال به دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ می باشد.
کپی برداری و استفاده از منابع این پایگاه داده با ذکر منبع بلامانع می باشد.
پست الکترونیک: info@sazehpress.ir