فرماندار خلخال گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی راهداری و حمل و نقل جادهای کشور برای مرمت و بهسازی مسیر ارتباطی خلخال – اسالم در حوزه استحفاظی این شهرستان تخصیص یافت.
به گزارش سازه خبر، سیدجواد یحییزاده اظهار کرد: با صرف این اعتبار ایمنی جاده ارتباطی خلخال – اسالم که در سالهای گذشته به علت افزایش تردد کامیونهای حامل بار شن و ماسه سطح آسفالت آن تخریب شده ، افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: این اعتبار صرف بهسازی و مرمت راه ، ارتقای ایمنی سفر و تسطیح ناهمواریهای جاده میشود.
یحییزاده اضافه کرد: از طول مسیر ۷۱ کیلومتری راه مشترک خلخال – اسالم در استانهای اردبیل و گیلان ۲۴ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و شهرستان خلخال واقع شده است که در سالهای گذشته با هزینهکرد اعتبارات کلانی ۱۱ کیلومتر از مسیر از سهراهی شاهرود تا ابتدای گردنه الماس با استفاده از روش تثبیت سیمان به راه اصلی تبدیل شده است.
وی گفت: با مرمت و بهسازی ۵.۵ کیلومتر باقی مانده راه در حوزه استحفاظی خلخال طول مسیر ۲۴ کیلومتری راه در حوزه استان اردبیل مرمت و به یک راه ایمن و عاری از هر گونه ناهمواری تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین امسال با تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال حدود ۱۵ از مسیر ناهموار راه خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی شهرستان تالش و استان گیلان نیز با استفاده از روش تثبیت سیمان که پایداری آسفالت جاده را در مقابل شرایط جوی زمستان و همچنین و تردد خودروهای سنگین افزایش میدهد مرمت و بهسازی خواهد شد.
وی افزود: با توجه به پیشنهاد تامین اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح بهسازی، مرمت، زیرسازی و آسفالت این محور از سوی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانهای اردبیل و گیلان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، موضوع با مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در جریان بازدید از طول این جاده ارتباطی طرح و برای تامین اعتبار قول مساعد داده شد.
رئیس شورای ترافیک خلخال با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون کمپرسی حامل بار شن و ماسه از جاده کوهستانی و جنگلی خلخال – اسالم تردد میکنند، گفت: این کار موجب از بین رفتن بیش از ۸۰ درصد از سطح آسفالت این مسیر ارتباطی گردشگری و بسیار حیاتی مشترک خلخال و گیلان شده و علت به وجود آمدن ناهمواریهای جاده در طول مسیر نیز تردد وسایط نقلیه موتوری سنگین با تناژ بار اضافی است.
یحییزاده گفت: با اجرای طرح کنترل تناژ بار کامیونهای کمپرسی و قانونمند شدن تردد این وسایط نقلیه سنگین موتوری که با استقرار یک دستگاه باسکول ۶۰ تنی در اول جاده خلخال – اسالم و همچنین صدور بارنامه و استقرار عوامل پلیس راه استان اردبیل از خرداد ماه امسال اجرا شده ، بخشی از بار ترافیکی و تخریبی راه کاسته شده با این حال هنوز سطح ناهموار جاده مورد رضایت رانندگان ، گردشگران و مسافران نیست.
فرماندار خلخال اظهارامیدواری کرد بخش مهمی از اجرای طرح ساماندهی راه در قسمتهای تخریب شده راه از جمله عملیات روکش آسفالت و تثیبت زیرسازی محور با استفاده از سیمان در طول مسیر این راه در سال جاری و بخش دیگری نیز در سال آینده اجرا شده و مسیری امن و عاری از هرگونه ناهمواری برای تردد اهالی دو شهرستان همسایه خلخال و تالش و همچنین گردشگران هر دو شهرستان در یک برنامه زمانی معین فراهم شود.
دیدگاهتان را بنویسید