مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز در گفتگوی اختصاصی با سازه خبر:* ناراحتی مردم از وضعیت مقبره الشعرا به حق است/ زیرسازی خیابان های تبریز مطلوب نیست/ عملکرد سازه خبر قابل تحسین است | پایگاه سازه خبر
دوشنبه, ۵ آبان , ۱۳۹۹ | Monday, 26 October , 2020
شناسه خبر:35499    ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز در گفتگوی اختصاصی با سازه خبر:
ناراحتی مردم از وضعیت مقبره الشعرا به حق است/ زیرسازی خیابان های تبریز مطلوب نیست/ عملکرد سازه خبر قابل تحسین است

مدیرعامل سازمان عمران تبریز از به حق بودن ناراحتی مردم نسبت به وضعیت فعلی مقبره الشعرا گفت، از بهره برداری از پل همسان کابلی تا آخر آبان خبر داد، طرح نهضت آسفالت را غیرتبلیغاتی عنوان کرد و عملکرد سازه خبر را قابل تحسین دانست.

به گزارش سازه خبر، مهندس بابک شریفی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز میزبان سازه خبر نخستین و پرمخاطب ترین رسانه تخصصی صنعت راه و ساختمان شمالغرب کشور بود و به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

گفتگوی تفصیلی سازه خبر با مهندس بابک شریفی به شرح زیر از نظر خوانندگان میگذرد:

 

عملکرد سازه خبر قابل تحسین است

وی درابتدای گفتگوی اختصاصی خود با سازه خبر ضمن قابل تحسین خواندن عملکرد پایگاه سازه خبر به عنوان یک رسانه تخصصی اظهار داشت: نگاه تخصصی سازه خبر به حوزه راه و ساختمان و بررسی مسائل روز شهری بسیار حائز اهمیت است و اینکه سازه خبر توانسته به صورت تخصصی و ریزبینانه  به این مهم بپردازد امر بسیار قابل تحسینی می باشد که در مسئولین فعال در حوزه مسائل عمرانی نیز ایجاد انگیزه و تحرک می کند و حتی باعث می شود در اجرای پروژه ها دقت بیشتری اعمال شود.

 

ناراحتی مردم از وضعیت مقبره الشعرا به حق است

مدیرعامل سازمان عمران تبریز با بیان اینکه ناراحتی مردم از وضعیت مقبره الشعرا کاملا به حق است، گفت: متاسفانه به مقبره الشعرای تبریزدر شان و جایگاه آن توجه نشده است تا به حال طرح های مختلفی برای مقبره الشعرا در نظر گرفته شده است و در مقاطعی نیز اجرای طرح هایی آغاز شده و نیمه کاره مانده که موج اعتراضات مردمی و اهالی فرهنگ و هنر را در پی داشت که این موارد باعث شد شهرداری تبریز از اواسط سال ۹۴ به پروژه مقبره الشعرای تبریز ورود کند که تا به حال شهرداری ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده است تا بتواند پروژه را به حد مطلوب برساند، اخیرا نیز صفه شمالی پروژه به اتمام رسید و بقیه ضلع ها نیز در حال ساخت می باشد. در حال حاضر نیز در صدد آن هستیم پس از اخذ مجوزها از خیابان عارف یک ورودی به مقبره احداث کنیم تا مردم برای رسیدن به آنجا از داخل تونل رد نشودند.

 

 بهره برداری از پل همسان کابلی تا آخر آبان

مدیر عامل سازمان عمران تبریز در ادامه در خصوص اجرای پروژه پل همسان کابلی در تبریز گفت: پل همسان نقش متصل کننده پل شهید باکری به چایکنار را دارد. در بازه های زمانی خاص در پل کابلی شاهد ترافیک های سنگین بودیم که پل همسان پس از بهره برداری در عین حال که به کاهش ترافیک کمک بسزایی خواهد کرد عامل اتصال مسیرها و معابر مردمی از ائل گلی به چایکنار نیز خواهد بود.

وی افزود: پل همسان به صورت عرشه فلزی باطول دهانه ۵۰ متر و عرض عرشه ۷ متر میباشد که عملیات فوندانسیون پایه ها به اتمام رسیده و تا آخر مهرجاری کلیات پروژه به اتمام میرسد و عوامل جزئی پروژه همانند بتن ریزی پس از اتمام کلیات پروژه آغازمی شود. در ابتدا قرار براین بود که این پل تا اواخر شهریور ماه به بهره برداری برسد ولی به علت مشکلات ناشی ازشیوع کرونا ویروس به تعویق افتاد و امیدواریم پل همسان کابلی تا اواخر آبان ماه مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

رفع مشکلات اجرای پروژه تقاطع ارتش

بابک شریفی در مورد اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش نیز گفت:عملیات اجرایی این پروژه با بودجه ۳۶ میلیارد تومانی آغاز شده است. پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش در حال حاضردر مراحل اولیه قرار می باشد و میتوان گفت تقریبا  ۱۰ درصد پروژه تاکنون اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش با مشکلاتی مواجه بود، افزود: مشکل اصلی این پروژه عوامل تاسیساتی مثل کابل ۱۳۲ ولت بود که ادامه روند پروژه را دچار مشکل می کرد و همچنین جابجایی و غلاف گذاری تاسیسات باعث ایجاد تاخیر های ناخواسته در پروژه می شد از سوی دیگر ترافیک سنگین در مسیر نیز روند اجرایی پروژه را با سختی هایی مواجه می کرد که خوشبختانه این مشکلات به حداقل رسیده است و اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش با سرعت بیشتری نسبت به گذشته پیش می رود و آرماتور بندی فوندانسیون آن طی هفته جاری آغاز می شود.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز در خصوص زمان بهره برداری این پروژه نیزگفت: تلاش می کنیم پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش تا اخرامسال به بهره برداری برسد که اگر این اتفاق تا پایان امسال رخ ندهد نهایتا بهره برداری در بهار ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت.

 

طرح نهضت آسفالت تبلیغاتی نیست

وی در این بخش از گفتگوی اختصاصی خود با سازه خبر در مورد اجرای نهضت آسفالت و اینکه گفته می شود این طرح مقطعی و تبلیغاتی است، اظهار داشت: اجرای طرح نهضت آسفالت در تبریز اصلا تبلیغاتی و مقطعی نیست. تا زمانی که شهرداری وجود دارد نهضت آسفالت هم وجود دارد شاید روند اجرای آن در مقاطعی از زمان مثبت و صعودی باشد و گاهی اوقات سرعت اجرای آن کم شود ولی قطعا توقف پذیر نیست. وقتی از کلمه نهضت استفاده میکنیم به نظر می آید که چیزی فراگیر و پایان پذیر است در صورتی که منظور از نهضت آسفالت هرگز این نبود و نهضت آسفالت همواره ادامه خواهد یافت.

 

 

 

زیرسازی خیابان های تبریز مطلوب نیست

بابک شریفی گفت: زیرسازی برخی خیابان های تبریز عالی الخصوص در مرکز شهر مطلوب نیست و عمدتا قدیمی باشد حتی در گذشته در مناطق از تبریز آسفالت روی خاک رس ریخته شده است و این امر باعث می شود روند آسفالت ریزی با مشکلاتی مواجه شود ولی به هر حال تلاش ما محکم سازی و اصلاح آسفالت خیابان های تبریز است ولی این را نیز باید گفت  اصلاح زیرسازی  برخی مناطق مانند خیابان امام خمینی(ره) تقریبا غیر ممکن می باشد چون بسته شدن خیابان به مدت یک هفته تقریبا غیر ممکن می باشد و به علت بافت کهنه ساختمان های کنار خیابان و خطر ریسک پذیری با کوبیده شدن برای زیر سازی ها تقریبا غیر ممکن می باشد ولی ما سعی در افزایش کیفیت آسفالت تولیدی داریم که مشکلات زیرسازی زیاد به چشم نیاید.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز در مورد چگونگی برنامه ریزی جهت آسفالت خیابان های تبریز نیز اظهار داشت: در ابتدای سال سطح شهر مورد ارزیابی قرار می گیرد و بسته به درجه شریان و سطح خرابی و وضعیت ترافیکی منطقه لیست مورد نظر تهیه می شود و برنامه ریزی توسط شهرداری جهت آسفالت صورت می گیرد.

 

حل مشکلات مسیر BRT

بابک شریفی در بخش پایانی گفتگوی اختصاصی خود با سازه خبر در خصوص اقدامات انجام شده جهت بهسازی مسیر های BRT  در تبریز عنوان کرد: مشکلات موجود در ۹۰ درصد ایستگاه های BRT  تبریز با بتن ریزی حل شده است برای حل ۱۰ درصد باقی مانده نیز منتظر صدور مجوز ترافیکی هستیم و برای آسفالت مسیر هم منتظر ارائه گزارش مطالعات مشاور هستیم. قبلا راه حل هایی مثل آسفالت SMA ارائه شد که در مسیر راه آهن به خطیب و خطیب تا نصف راه به صورت پایلوت اجرا شد که راه آهن تا خطیب دچار مشکل شد ولی در مسیر خطیب تا نصف راه نتیجه مثبت بود که حالا منتظر نتایج مطالعات مشاور هستیم تا گزارش را به ما اطلاع بدهند و نهایتا بهترین راه حل برای بازسازی مسیر انتخاب گردد.

 

گفتگو از: محمدساجد جلیلی نژاد

عکس از: صدف موذنی

 

 

 

     ارسال به دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ می باشد.
کپی برداری و استفاده از منابع این پایگاه داده با ذکر منبع بلامانع می باشد.
پست الکترونیک: info@sazehpress.ir