جابه جایی ۵ میلیون مسافر جاده ای در نوروز | پایگاه سازه خبر
شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۰ | Saturday, 17 April , 2021
شناسه خبر:40012    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
جابه جایی ۵ میلیون مسافر جاده ای در نوروز

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری گفت: در کلیپی که اخیراً منتشر شد و تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ به مشهد می‌رفتند، به دلیل رعایت نشدن مقررات، شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند.

به گزارش سازه خبر به نقل از فارسُ داریوش باقرجوان، در تشریح آمار سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای، اظهار داشت:‌ امسال به دلیل شیوع کرونا و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر، توصیه ما هم به مردم، ماندن در خانه و عدم انجام سفرهای غیرضروری بود.

وی افزود: در این ایام ناوگان فقط برای سفرهای ضروری آماده شده بود، با همین رویکرد، پیش‌فروش بلیت نوروزی نداشتیم و فروش بلیت‌ها در واقع روزفروش بود و فقط برای سفرهای ضروری، ناوگان فراهم بود و ظرفیت‌ها هم محدود شده بود.

* کاهش ۲۱٫۴ درصدی تعداد مسافردر نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز ۹۸

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در نوروز ۹۹ با توجه به آنکه در روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور بودیم، سفرها تقریبا لغو شده بود، گفت: ‌اگر بخواهیم سفرهای نوروز ۱۴۰۰ را با نوروز ۹۸ که شرایط عادی بود مقایسه کنیم، ما امسال ۲۱٫۴ درصد در تعداد مسافر کاهش داشته‌ایم.

* افزایش ۹ درصدی تعداد سرویس ها در نوروز ۱۴۰۰ بابت رعایت فاصله گذاری

وی افزود: تا ساعت ۲۴ روز گذشته تعداد ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای جابجا شده‌اند.

باقرجوان افزود: در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد سرویس‌ها (ناوگان) ۹ درصد افزایش یافت.

* انجام ۶۷۳ هزار سفر در نوروز

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا پایان وقت ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۶۷۳ هزار سفر انجام شد.

وی توضیح داد: در واقع با وجود افزایش سرویس‌ها با کاهش ۲۱٫۴ درصدی مواجه بودیم.

*ثبت ۱۸۰۰ مورد شکایت 

باقرجون افزود:‌در این ایام سامانه‌های پاسخگو برقرار کردیم و تلاش کردیم با مسافران همراه باشیم، همکاران ما در پایانه‌ها تا آخرین لحظه مستقر بودند، ۱۸۰۰ مورد شکایت از طریق تلفن گویای ۱۴۱، وب سایت سازمان راهداری و غیره ثبت شد که ۳۲۶ مورد آن مربوط به عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها بود که همکاران ما ورود کردند و مشکل را رفع کردند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: یک مورد از برخورد ما همان کلیپی بود که یکی دو روز اخیر منتشر شد که تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ در ۱۲ فروردین به سمت مشهد حرکت کرده بودند که به همین دلیل شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند و با راننده و مالک برخورد شد.

وی افزود: در مورد دیگری هم که پیش از این خبرگزاری فارس گزارشی از عدم رعایت فاصله‌گذاری در یکی از سفرها داده بود (از اینجا بخوانید)، با مالک و راننده خاطی برخورد شد. در آن موضوع، راننده و مالک مقصر بودند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: تلاش می‌کنیم هزینه تخلف را برای شرکت‌های تعاونی، راننده و مالک افزایش دهیم تا اجازه تخلف نداشته باشند.

     ارسال به دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ می باشد.
کپی برداری و استفاده از منابع این پایگاه داده با ذکر منبع بلامانع می باشد.
پست الکترونیک: info@sazehpress.ir